РЕКОМЕНДАЦІЇ КОНФЕРЕНЦІЇ

РЕКОМЕНДАЦІЇ
Міжгалузевої міжрегіональної
науково-практичної конференції
«Здоровий спосіб життя –
філософія ХХІ століття»

Міжгалузева міжрегіональна науково-практична конференція «Здоровий спосіб життя – філософія здоров’я ХХІ століття» проведена 23 квітня 2014 року департаментом освіти і науки обласної державної адміністрації та Донецьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти спільно з обласним управлінням охорони здоров’я.

У роботі конференції взяли участь науковці та методисти вищих навчальних закладів (Київ, Донецьк, Слов’янськ, Волгоград, Оренбург), інститутів післядипломної педагогічної освіти (Донецьк, Кіровоград, Курськ, Волгоград), фахівці закладів охорони здоров’я, представники соціальних інституцій, служб і громадських організацій, які опікуються питаннями здоров’язбереження; керівники та їх заступники, методисти, практичні психологи та педагоги навчальних закладів різного типу, які спрямовують свою діяльність на здоров’язбереження та залучення молоді до здорового способу життя; учні загальноосвітніх закладів, студенти. Всього 186 учасників з 36 міст та районів міст та районів Донецької, Дніпропетровської, Кіровоградської областей України та Росії.

Науковий потенціал конференції склали 4 професора, доктори медичних, педагогічних, історичних наук; 15 доцентів, 25 кандидатів медичних, психологічних, педагогічних, біологічних, історичних та технічних наук.

Аналіз теоретичної розробленості даного питання і фактичного стану здоров’я дітей, а також досвід роботи навчальних закладів регіону зі здоров’язбереження був представлений у матеріалах науковців, фахівців охорони здоров’я, представників соціальних інституцій, служб і громадських організацій; працівників відділів (управлінь) освіти, методистів міських і районних методичних служб, керівників закладів освіти, психологів, педагогів, студентів та учнів.

Інтерес до цієї проблеми викликаний, насамперед, зниженням рівня здоров’я дітей та соціальним замовленням суспільства на формування особистості дитини, здатної до здорового способу життя.
 
У ході обговорення на пленарному й секційних засіданнях розкрито пріоритетні напрямки діяльності закладів освіти щодо формування в дітей та підлітків цінності здоров’я й навичок здорового способу життя як підґрунтя успіху та самовдосконалення особистості. Учасники конференції зазначили, що ефективне вирішення проблем здоров’язбереження, зміни тенденцій у ставленні дітей до здоров’я і формування мотивації на здоровий спосіб життя можливе лише за умови міжгалузевої взаємодії. У виступах були наведені приклади продуктивної спільної діяльності педагогів, лікарів, представників соціальних інституцій, державних і громадських організацій, місцевої влади.
 
Учасники конференції підкреслили значущість філософського осмислення цінності здоров’я, звернули увагу на пріоритетність змістовних компонентів і розробки методологічних принципів формування здорового способу життя як шляху до життєвого успіху особистості дитини, її подальшої самореалізації. Відзначено важливу роль навчального закладу щодо вирішення цього завдання, оскільки:
  • більшість форм життєдіяльності дітей реалізується в межах навчально-виховного процесу, що істотно впливає на нервово-психічний і фізичний розвиток особистості упродовж тривалого часу;
  • неперервність і довготривалість дії певного соціального оточення сприяє створенню сприятливих умов для гармонійного розвитку й самореалізації кожної дитини.
У матеріалах виступів, презентацій розкрито досвід роботи навчальних закладів – Шкіл сприяння здоров’ю Донецької, Дніпропетровської та Кіровоградської областей щодо впровадження ідей і принципів здоров’язбережувальної педагогіки, інноваційних технологій навчання, що запобігають перевтомленню і спрямовані на збереження здоров’я дітей.

Широко представлений досвід науково-методичного супроводу розвитку навчальних закладів «Шкіл сприяння здоров’ю», який дає підстави для перебудови педагогічними колективами своєї роботи з урахуванням пріоритету формування цінності здоров’я.

Учасники конференції зазначили, що інтеграція всіх навчальних закладів до мережі «Шкіл сприяння здоров’ю» дуже копітка праця, і надання пріоритетності проблемі формування свідомого ставлення до здоров’я та ведення здорового й безпечного способу життя у дітей та педагогів, як умови забезпечення високого рівня освіти, стає одним із важливих завдань освіти.
 
У процесі роботи конференції було вироблено наступні рекомендації:

Управлінням (відділам) освіти і науки:
  • Пропагувати здоров’я людини як найвищу соціальну цінність у суспільстві, а здоровий спосіб життя – як філософію ХХІ століття.
  • Сприяти активному розширенню мережі «Шкіл сприяння здоров’ю» як інноваційної форми навчального закладу та відпрацювати нові виховні системи, технології щодо формування ціннісного ставлення до здоров’я, формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей та педагогів.
  • Налагодити міжгалузеву взаємодію фахівців медичних установ, соціальних інституцій, державних, громадських організацій з закладами освіти щодо здоров’язбереження і формування здорового способу життя на основі використанням сучасних засобів і підходів до навчання дітей, учнівської молоді.
Методичним службам районних (міських) управлінь (відділів) освіти міських рад та райдержадміністрацій пропонуємо:
  • Створити в кожному освітньому окрузі опорний навчальний заклад, який працює в режимі «Школа сприяння здоров'ю» й є осередком науково дослідної, просвітницької, консультативної роботи з питань здоров'язбереження та здоров'яформування суб’єктів навчально-виховного процесу.
  • Оптимізувати роботу управлінь освіти та методичних служб щодо забезпечення науково-методичного супроводу діяльності педагогів з формування у дітей життєвих навичок, що сприяють здоров’ю, засобами змісту різних навчальних предметів; методики їх викладання на основі впровадження здоров’язбережувальних технологій.
  • Розповсюджувати наявний досвід роботи навчальних закладів з пропагування здорового способу життя засобами освіти як реалістичної і привабливої ціннісної орієнтації, якою діти можуть користуватися впродовж усього життя.
Керівникам навчальних закладів пропонуємо:
  • Удосконалювати управлінсько-методичний супровід реалізації оздоровчої функції освіти, впровадження здоров’язбережувальних освітніх технологій на основі результатів моніторингу стану здоров’я дітей.
  • Забезпечити повноцінне функціонування здоров’язбережувального освітнього середовища згідно рекомендацій науковців і фахівців медичної галузі.
  • Орієнтувати педагогічний колектив на впровадження інноваційних здоров’язбережувальних освітніх технологій у практику роботи, постійно ознайомлювати з наявним позитивним досвідом з цього напрямку.
  • Активізувати роботу з питань формування у дітей та підлітків цінності здоров’я та здорового способу життя, виходячи з завдань сьогодення та особливостей освітнього середовища свого навчального закладу.
  • Налагодити системну роботу щодо використання потенціалу громадськості, органів місцевого самоврядування, батьків у формуванні цінності здоров’я як життєвого орієнтиру.
Педагогам навчальних закладів пропонуємо:
Самостійно опрацьовувати питання формування у дітей життєвих навичок, що сприяють здоров’ю, засобами змісту певного навчального предмета; методики його викладання на основі впровадження здоров’язбережувальних технологій, а саме:
  • Організація педагогічної діяльності з урахуванням стану здоров’я та індивідуальних особливостей психофізичного розвитку дітей.
  • Здійснення аналізу відповідності методичного арсеналу освітніх технологій принципам здоров’язбережувальної педагогіки.
  • Планування роботи щодо формування у дітей життєвих навичок, що сприяють здоров’ю, з урахуванням особливостей змісту навчального предмета.
  • Забезпечення позитивної емоційної підтримки дітей.
Конференція засвідчила, що міжгалузевий обмін інноваційними ідеями та перспективним педагогічним досвідом, який відбувся між учасниками, є підґрунтям для подальшої модернізації системи освіти з метою забезпечення високого рівня освітніх послуг без шкоди для здоров’я всіх суб’єктів навчально-виховного процесу.
 
Результатом роботи Міжгалузевої міжрегіональної науково практичної конференції «Здоровий спосіб життя – філософія ХХІ століття» стало подальше осмислення й опрацювання проблеми формування здорового способу життя як важливої життєвої цінності, що є стратегічною умовою самореалізації особистості.

Науково-методичні матеріали конференції можуть бути використані для професійної діяльності як у дослідницькому, так і в інформаційному аспектах.

Організатори конференції дякують учасникам за те, що порушили актуальні для педагогічної громадськості перспективні питання, за новаторський пошук ефективних підходів до пропагування здорового способу життя засобами освіти як реалістичної і привабливої ціннісної орієнтації, якою можна користуватися впродовж усього життя, за забезпечення якісної, випереджальної освіти і пропонують розповсюдити висновки і пропозиції, які містяться в даному документі.


Завантажити>>>

Комментариев нет:

Отправить комментарий